środa, 12 lipca 2017

Obiekt  16  Clay Kazcmarek

 

„Wszystko co wiemy, wszystko w co zostaliśmy nauczeni wierzyć... to kłamstwo.”
 
Obiekt 16 w jednej z Zagadek PrawdyOsoba znana jako Obiekt 16 była asasynem porwanym przez templariuszy działających pod szyldem Abstergo Industries w ramach badań pamięci genetycznej. Przetrzymywany zbyt długo w Animusie, czasem po kilka dni naraz popadł w obłęd z powodu Efektu Krwi.
Ów efekt rozwinął się u niego na tyle, że mógł odkrywać swoją pamięć genetyczną bez udziału Animusa, jednakże robił to podświadomie nie mając na to żadnego wpływu, co było bezpośrednią przyczyną jego szaleństwa, a w konsekwencji śmierci.
Jednakże przed całkowitym zatraceniem się w obłędzie, Obiekt 16 odkrywał wspomnienia z życia Ezio Auditore, z których templariusze chcieli wydobyć informację o położeniu Krypty. „Szesnastka” nigdy jednak nie ujawnił im poszukiwanego wspomnienia, ponieważ popełnił samobójstwo używając swojej krwi do namalowania tajemniczych glifów na ścianach pomieszczenia z Animusem i swojej celi.

Dziedzictwo

Talenty malarskie Claya Kaczmarka.png
Malunki Clay'a
Wraz ze śmiercią Obiektu 16 templariusze zostali pozbawieni możliwości zdobycia informacji o położeniu Krypty, aczkolwiek posiadali wiedzę o tym, że Altaïr Ibn-La'Ahad widział mapę świata z zaznaczoną lokalizacją Fragmentów Edenu, na których najbardziej zależało templariuszom. Dlatego też postanowili porwać kolejny obiekt, Desmonda Milesa. Jako Obiekt 17 Desmond często rozmawiał z Lucy Stillman, która chroniła Claya za życia w Abstergo, lecz nie pozwoliła by uciekł, była ona też asystentką doktora Vidica, dzięki czemu dowiedział się nieco o swoim poprzedniku, a dzięki włamywaniu się na skrzynki pocztowe swoich „opiekunów” wiedza ta jeszcze bardziej się poszerzyła. Po ucieczce z Abstergo Desmond dowiedział się, że Obiekt 16 zdołał przed śmiercią włamać się do oprogramowania Animusa i zostawił tam dwadzieścia zakodowanych plików umieszczając je w różnych miejscach we wspomnieniach Ezio Auditore. Zostały one zapisane na rdzeniu pamięci Animusa, dzięki czemu Lucy, zabierając go ze sobą podczas ucieczki, zdołała zsynchronizować je z Animusem 2.0.
Po odkodowaniu wszystkich dwudziestu plików okazało się, że stanowią one jeden film z ocenzurowaną datą. Przedstawiał on dwójkę ludzi wspinających się na wielki, szklany budynek. Jedno z nich miało w ręku Fragment Edenu. Pod koniec filmu odnosili się do siebie używając imion Adam i Ewa. W czasie wspinaczki pokazano też innych ludzi, którzy pracowali dla Tych, Którzy Przybyli Przed Nami.
Obiekt 16 zostawił także w Animusie koordynaty pokrywające się z lokacjami w Rzymie czasów Renesansu. Po odkodowaniu wszystkich, Desmond trafił do tajemniczego obszaru w Animusie, gdzie spotkał się ze zniekształconym i pełnym zakłóceń hologramem Obiektu 16, z którym zamienił parę zdań.

Revelations

ACRSP 2012-12-27 16-56-33-65.jpg
Clay jest kasowany wraz z całą wyspą Animusa

„Czymże jest człowiek, jeśli nie sumą swoich wspomnień? Jesteśmy opowieściami, które przeżywamy. Baśniami, które snujemy.”
―Clay Kaczmarek do Desmonda Milesa podczas kasowania Wyspy Animusa[src]
W Assassin's Creed: Revelations Desmond spotyka Obiekt 16 w Animusie i okazuje się że jest on uwięziony bez możliwości wydostania się a jego ciało "od dawna jest już karmą dla robaków". Szesnastka oprowadza go po rdzeniu Animusa, mówiąc jak może odzyskać własne ciało - Desmond musi dokończyć wszelkie możliwe wspomnienia jakie pozostawili mu Ezio i Altaïr aby osiągnąć "ogniwo synchronizacyjne" wtedy Animus rozdzieli wspomnienia całej trójki i Desmond wróci do siebie. Jednocześnie mówi Desmondowi o swoim pomyśle, że mógłby "pójść z nim" (miał tu na myśli wejście w jego ciało).

ACRSP 2012-12-27 16-56-41-60.jpg
Kasowanie Wyspy Animusa
Niestety, Obiekt 16 zostaje skasowany wraz z wyspą Animusa przez Animusa - jednak poprzez dotknięcie Desmonda przekazuje mu swoje DNA, tym samym krzycząc, że go ratuje. Prawdopodobnie DNA Claya uratowało świat, a Desmond przeżył.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz